divendres, 13 de maig del 2016

BIRKIN FLARES

Fa molt temps que tenia ganes de cosir-me uns texans.  De pantalons ja n'he fet, algun intent més o menys reeixit de pantalons infantils de pana, però em feia gràcia provar uns texans com els que fa la Mara de Mi Mara Mundo, o els de Naii.

Ja sabia que no es tractava d'una costura fàcil, sinó que requereix temps i certa experiència.  A més, per cosir teixits gruixuts cal conèixer alguns trucs i fer una mica de "bricolatge".  No us enganyo: he fet servir el martell i les tenalles en vàries ocasions, ja que per suavitzar el teixit i fer-lo de més bon cosir s'ha de picar una mica, i cal arrencar unes quantes dents metàl·liques a la cremallera. 


Una de les coses que també he après és fer servir el fil de torçal per als repunts vistos.  Sempre que ho havia intentat havia estat un desastre.  La qüestió rau en usar una agulla del gruix adequat (jo n'he fet servir una especial per a texans i una altra 110), no posar mai torçal a la bobina sinó fil normal, afluixar la tensió de la bobina i augmentar la del rodet.  I sí, després de provar-ho unes quantes vegades, puc dir que funciona. Només cal tenir la sang freda suficient per fer els repunts ben rectes.


El patró que he fet servir és el Birkin Flares, de Baste & Gather.  Les instruccions són molt clares i entenedores, amb moltes dibuixos que en faciliten el seguiment.  Són uns pantalons acampanats, però jo n'he modificat el camal per fer-los més portables.  La cintura és un pèl alta pel meu gust, però he de dir que són bastant còmodes.


El problema rau en que he comès un error de principiant.  Sí, un error com una casa de pagès: en voler-los escurçar (la talla que vaig cosir era llarguíssima) em vaig passar i ara són... massa curts!

Total, després d'un parell de setmanes de feina resulta que no els puc portar perquè gairebé m'arriben al turmell.  I jo no suporto els pantalons curts.  Quin desastre!

Sort que ha estat un bon procés d'aprenentage.  Ah, i veient la feinada que hi ha encara resulta més incomprensible saber que uns texans poden costar només 10€ a la botiga.



Patró: Birkin Flares, de Baste & Gather
Teixit: Retalls (Torelló)
Cremallera i botó de Merceria Lourdes (Torelló)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues què en penses...